Nasza kolej
Za dwa lata przewieziemy pół miliarda pasażerów. To więcej niż liczy cała UE. Stanie się to możliwe dzięki inwestycjom w nowoczesny tabor, zwiększaniu liczby połączeń oraz rosnącemu zainteresowaniu podróżnych.

Stawiamy kolej na właściwe tory
Pociągi po latach wracają do Łomży, Ciechocinka, Czaplinka, Świdnicy, Złocieńca czy Człuchowa. Pendolino z Warszawy do Szczecina jeździ w zaledwie 4 godziny i 12 minut, ustanawiając nowy rekord na tej trasie. Do Białegostoku z Warszawy dojedziemy w 90 minut. Połączenie Kraków – Bielsko-Biała skróciło się o połowę, a Kraków – Giżycko o pół godziny.
Otwieramy połączenia we wszystkich kierunkach, w tym łączące Polskę z Europą. Z Przemyśla i Krakowa do Lipska oraz z Przemyśla do Budapesztu i Monachium, czy też z Chełma przez Lublin, Warszawę, Łódź i Poznań do Berlina. Natomiast trasa pociągu z Wiednia do Wrocławia została wydłużona do Poznania. Wystartowało połączenie do Chorwacji.

Kupujemy nowy tabor
Tylko w tym roku odebraliśmy już 18 lokomotyw Griffin i 21 wagonów. Do końca roku dojdzie kolejne 20 lokomotyw i 141 wagonów. Ogłosiliśmy historyczny przetarg na pierwsze w Polsce pociągi piętrowe, które będą poruszać się z prędkością aż 200 km/h. Chcemy kupić 42 składy, z opcją zamówienia kolejnych 30. Pociągi będą kursowały po najważniejszych trasach dalekobieżnych w kraju. W każdym będzie 500 miejsc dla podróżnych.
Zakontraktowaliśmy już projekty o wartości 16,5 mld zł, realizowane głównie we współpracy z polskimi firmami takimi jak Newag, Cegielski, Pesa i Remtrak. Modernizujemy i budujemy od podstaw 644 wagony, 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych (kluczowych w walce z wykluczeniem komunikacyjnym) oraz 125 lokomotyw różnego typu.

Szybko, szybciej, najszybciej
Nasze ambicje są ogromne, dlatego budujemy najszybszą kolej w Europie. Nasi poprzednicy zakładali, że pociągi dużych prędkości w Polsce pojadą maksymalnie 250 km/h. My projektujemy infrastrukturę na 350 km/h. Dzięki temu czas przejazdu z Warszawy do Poznania zajmie poniżej 100 minut, a z Warszawy do lotniska CPK do 15 – 17 minut. Do końca 2032 roku oddany zostanie do użytku odcinek Kolei Dużych Prędkości między Łodzią a Warszawą o długości około 130 km, a do 2035 roku powstaną kolejne fragmenty trasy z Łodzi do Poznania i Wrocławia.